Thesis ku!

>> Sunday, August 16

Sudah lama saya tak update thesis master saya kerana tiada kesempatan masa.

Eh, betul ke tiada masa atau tak pandai mencari masa!!!
Wallahua'lam

Mudah mudahan Allah beri kekuatan kepada saya untuk menyelesaikan thesis ini.

Pengajaran yang saya dapat adalah jangan berhenti bila sudah melangkah, once berhenti terasa perit untuk memulainya semula. Jadi terpaksala cari momentum baru untuk mulakannya semula..

Teringat saya pada pesan 'murabbi' saya dulu

"dakwah ini kena diteruskan walaupun dengan merangkak, once berhenti, susah untuk mulakannya semula. Malas malas macam mana pun, cuba juga untuk buat benda simple, contoh sms nasihat, bagi tazkirah ringkas ka atau apa apa ja"..

Begitulah seingat saya tentang nasihatnya,

Maha benar lah firman Allah

Wahai orang orang yang beriman, bertakwalah kamu kepada Allah dan katakanlah perkataan yang benar (dakwah), niscaya Allah memperbaiki bagimu amal amal mu dan mengampunkan dosa dosa mu...(33:70,71)

Apa pengajaran ayat ini?

Berusahalah! berdakwahlah!
walau seteruk mana kamu pasti Allah akan memperbaiki amalmu dan mengampunkan dosa mu..

Jadi jangan 'give up'..kerana Allah bersama kita selagi masih ada sekelumit usaha dari kita..

Wallahu a'lam

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP